O naší třídě
- I. třída
- děti ve věku 2 - 4 let
- maximální počet dětí ve třídě: 25
- uč. Jana Nováčková
- uč. Romana Štěpánková
- asis. ped. Veronika Kotačková
3.2.-14.2.2025
Skrze pohádkové příběhy se snažíme dětem přiblížit vztahy, situace, rodinné role. Vedeme děti k získávání pozitivního vztahu a upevňování citových vazeb ke svému nejbližšímu místu bezpečí a jistoty – své rodině. Děti poznávají členy rodiny, jejich funkce a role a to, jakou roli oni sami v rodině zaujímaní. Setkávají se i s řešením problémů týkajících se mezilidských vztahů. Děti získávají elementární poznatky o místě, ve kterém žijí a s kým žijí, poznávají významná místa a instituce.
6.1.-31.1.2025
Seznámení dětí se základními znaky zimy a charakteristickým počasím pro zimní období (sníh, led, mráz). Děti se učí správnému a přiměřenému oblékání v zimním období. V dětech se snažíme rozvíjet kladný vztah k přírodě (povídání si o zvířátkách, pozorování stop ve sněhu, krmení ptáčků) a pobytu venku i v chladném zimním počasí. Dbáme na zvýšenou opatrnost při pobytu na zmrzlých a zasněžených plochách, při bobování, sáňkování, procházkách po okolí MŠ.
V tomto období s dětmi prožijeme Den hraček (ukážeme si hračky, které jsme dostali od Ježíška) a krátce se seznámíme s tradicí Tří králů.
9.12.-20.12.2024
V tomto tématu se děti seznamují s tradicemi, zvyky v předvánočním období - zlaté prasátko, adventní věnec, rozkrajování jablíček… Společně budeme očekávat příchod Ježíška. Při činnostech jsou podporovány různé tvůrčí a estetické aktivity (vánoční výzdoba třídy, šatny). Navozujeme ve třídě příjemnou a klidnou vánoční atmosféru (poslech vánočních koled, písně a básně s vánoční tématikou, pečení perníčků). Toto téma zakončíme nadílkou a posezením u vánočního stromečku.
18.11.-6.12.2024
Seznámení dětí se základními znaky zimy, charakteristickým počasím pro toto období; pozorujeme, jak se příroda mění, první sněhové vločky, jejich vlastnosti, sypeme ptáčkům zrníčka. Děti se učí správnému a přiměřenému oblékání v zimním období. V dětech se snažíme rozvíjet kladný vztah k přírodě a pobytu venku i v chladném zimním období. Děti se seznamují s tradicemi, zvyky v předvánočním období - Mikuláš, čert, Vánoce. S dětmi se snažíme rozšířit povědomí o dobru a zlu (anděl X čert, hodný X zlý).
4.11.-15.11.2024
V tomto tématu poznáváme podzimní počasí - deštivé chladnější počasí, sychravo, vítr. Snažíme se zapojit více smyslů - poznávat dešťové kapky hmatem, sluchem, zrakem… Povídáme si, co je pro toto roční období typické, jak se správně oblékat do deště (,,Když mám gumáky, můžu do louže“), větrné počasí (,,Když fouká vítr, můžeme pouštět draka“). V tomto období se krátce seznámíme se svatým Martinem. Budeme nadále procvičovat základní barvy a seznámíme se s další (modrá).
30.9.-1.11.2024
V tomto období nás bude zajímat vše, co je typické pro barevný podzim. Děti vyhledávají a poznávají znaky podzimu (barevné listí), učí se rozeznávat a pojmenovat základní barvy podzimu, všímáme si změn počasí. Seznamujeme děti s chováním zvířat na podzim, sklizni a zpracováním ovoce a zeleniny. Při pobytu venku si pojmenováváme a sbíráme podzimní plody - kaštany, žaludy a tvoření z přírodnin (listy). V tomto období slavíme Oranžový den - dlabání dýní, oblečeme se do oranžového oblečení, soutěžíme.
16.9.-27.9.2024
V tomto tématu se děti nadále adaptují na prostředí MŠ, upevňují základní hygienické návyky. Dětem je poskytnut dostatek času pro sebeobsluhu, samostatnost. S dětmi si upevňujeme pocit jistoty, kdo jsem já, kde je moje místo, moje značka. Zvykáme si na soužití v kolektivu ostatních dětí (kamarádů), seznamujeme se se základními pravidly třídy Sluníček (Pusinkové, Srdíčkové, Ručičkové). Dbáme na dodržování pravidelnosti v každodenních činnostech (rituály, hygiena, stolování…), abychom dětem poskytli dostatečný pocit jistoty.
2.9.-13.9.2024
Dítě se adaptuje na prostředí třídy, školky. Vyrovnává se s odloučením od matky, učí se komunikovat s dosud cizí osobou (učitelkami a chůvou). Seznamuje se s kamarády, s prostředím třídy a nejbližším okolím, režimem dne a zaměřujeme se na plnění základních potřeb dětí (říct si na WC, pití z hrnečku, používání lžíce, používání kapesníku, umývání rukou…). Poznají důležitost řádu a opakování denních rituálů ve třídě. Dítě potřebuje cítit jistotu a pravidelnost v běžných každodenních činnostech, které vykonává, naučí se tento řád respektovat a přijmout.