Kočičky

Téma – Každým rokem nakonec

Podtéma

-       Když se čerti ženili

-       Kouzlo Vánoc

-       Kašpar, Melichar, Baltazar

 

Charakteristika

Všechny děti se seznámí s novými kamarády – babičkou a dědečkem. Musíme jim vymyslet také nějaké nové jméno. Babička by se mohla jmenovat Pohádka a dědeček Zvoneček. Babička totiž umí krásně a poutavě vyprávět pohádky, má totiž doma plnou knihovničku, stejně jako my. Ve svých pohádkách se snaží rozpoznat dobro a zlo, morální hodnoty. Díky babičce se seznámíme s lidovými pohádkami, tradicemi (Mikuláš, Vánoce a Tři Králové). Babička dětem také poví, jaké zvyky dodržovala jako malá, co ty svátky vlastně znamenají. Dědeček Zvoneček nás zase naučí spoustu krásných pekelných a vánočních básniček a písniček, čertovských tanců a vánočních koled. Společnými silami se pokusíme vytvořit příjemné prostředí, které nám navodí tu pravou sváteční atmosféru plnou očekávání. Pozveme nejen mámu a tátu, ale i babičku a dědečka. Ale babi, prý před Ježíškem chodí čerti? Tak jak to vlastně je? Babi vyprávěj! Já přece nezlobím a proto se nebojím.

Téma – Vláda malíře Podzimka

Podtéma

-        S malířkem Podzimkem na poli

-        S Podzimkem na zahradě

-        Pouštíme draka

-        Uspáváme Ježečka

-        Foukej, foukej větříčku (sbíráme listí)

-        Líná Dýně (dýňování)

 

Charakteristika

Společně se všemi kamarády ve školce se vypravíme za babičkou a dědečkem. Pomůžeme jim se sklizní všech plodů, které vyrostly na zahrádce, zajdeme i na pole. Když nám bude přát počasí, navštívíme i se rozloučíme s vlaštovkami, které odletí do teplých krajin. A když nám bude hodně foukat, tak si vyrobíme svého draka, kterého si pustíme po obloze. Musíme se ale teple obléci, sluníčko už na podzim tolik nehřeje a celá příroda se pomalu chystá k zimnímu spánku stejně jako ježek. V celé přírodě teď vládne malíř – Podzimek.

Adaptační program

Téma – Jsme tu všichni kamarádi

 

Podtéma

-       Hledám dětičky, hodné kluky, holčičky

         (adaptační program)

-       Já, ty, my …

-        Barevné korálky

-        Vím, co smím (pravidla)

 

 

Charakteristika

Nově příchozí děti i stávající děti se seznámí s třídou Kočiček. Přivítá je tu jejich nová kamarádka kočička Micinka spolu s pejskem Bobinem, kteří se na ně moc těší. Se všemi se chtějí seznámit. Procvičíme si jména vlastní, všech kamarádů ve třídě i paní učitelek. Osvojí s i svojí značku, své místo u stolečku, lehátko, místo v šatně k ukládání oblečení. Postupně si děti budou vytvářet pravidla třídy (jsme kamarádi, chováme se k sobě hezky, každá hračka má své místo, reagujeme na zvukový signál při úklidu, pravidlo ,,Pusinka“ při stolování, pravidlo ,,Zvednutá ruka“ na vycházkách. Postupně se děti adaptují na nové prostředí, kamarády, kolektiv třídy a uč. Seznámí se tak s nejbližším okolí mateřské školy a s prostory školy (třídy – Sluníčka, Kuřátka, Berušky, kuchyně).Preferujeme především volnou hru, různé pohybové a taneční hry, hudební, výtvarné a pracovní činnosti. Nezapomeneme na činnosti relaxační a odpočinkové.

 

O naší třídě

- II. třída Kočičky

- děti ve věku 3,5 - 6 let

- maximální počet dětí ve třídě 23

- uč. Marie Hnízdilová

- uč. Alena Komínková

- as. pedagoga: Jana Vyhňáková

 

Naše třída se nachází v přízemí budovy mateřské školy. Jsou zde zapsány děti ve věku 3,5 - 6 let. 

S dětmi ve třídě pracují plně kvalifikované učitelky a asistentka pedagoga.

Třída je vybavena dětským nábytkem, který odpovídá věku dětí. Upřednostňujeme otevřený systém, kdy děti mají možnost volného výběru hraček i ostatních materiálů.

Ze třídy jsou lehce dostupné toalety, umývárna a šatna. Třída je kompletně vybavena novým dětským nábytkem, který splňuje požadavky.

 

Technické vybavení zahrnuje: Tv, CD přehrávač, PC, Albi tužka, tablet - výukové aplikace.

 

Priority Kočiček

  •        Důraz klademe na naplnění potřeb dětí.
  •        MŠ je místem bezpečí, prostředím radosti, příjemných zkušeností a zdrojem kvalitních                     základů pro inter. život, vztahy i další vzdělávání.
  •        Ve vzdělávání upřednostňujeme prožitkové a smyslové učení spojené s praktickou činností.
  •        Základní vzdělávací metodou je hra.
  •        Dítě bereme jako jedinečnou osobnost, aktivní subjekt s individuálními potřebami a                           možnostmi k rozvoji jeho nadání a talentu.
  •        Vedeme k sociální spoluodpovědnosti.
  •        Poskytujeme dětem takové vzory chování, postojů a hodnot, které jsou hodny k nápodobě.
  •        Komunikace probíhá všemi směry.
  •        Rodičovská veřejnost má volný vstup do MŠ, možnost ovlivnit vzdělávání a další aktivity dětí.
  •        Vytváříme podmínky k plodné spolupráci (škola, rodiče, široká veřejnost).
  •        Všichni zaměstnanci splňují podmínky předepsané kvalifikace.
  •        Klademe důraz na kreativitu, flexibilnost, komunikativnost.

 

SEZNAM DĚTÍ pro školní rok 2024/2025

P.č.

Příjmení

Jméno

1.

Brychta

Mikuláš

2.

Cetin

Muhammet Abbas

3.

Jedlička

Antonín Eliáš

4.

Kašpárek

Šimon

5.

Kočišová

Mia

6.

Komínková

Tereza

7.

Liubchenko

Artmen

8.

Marková

Rozárie

9.

Pařízková

Štěpánka

10.

Polák

Oliver

11.

Poláková

Laura

12.

Psohlavec

Pavel

13.

Rykr

David

14.

Slavíková

Zora

15.

Smejkal

Eduard

16.

Sovák

Hektor

17.

Šebová

Tereza

18.

Špaček

Čeněk

19.

Špiřík

Daniel

20.

Švecová

Stella

21.

Trčová

Michaela

22.

Veselý

Kryštof

23.

Videcký

Miroslav

 

     

 

 

NEWSLETTER

Přihlaste se k odběru novinek a budete informovaní o dění v naší školce.

Zřizovatel školy
Podporuje nás
Kancelář ředitelky
a ekonomky školy:
Náměstí 73/9 (Obecník),
Velké Meziříčí
Nahoru