Co nás čeká
I. téma: " Třída plná kamarádů"
V tomto období se zaměříme na adaptaci dětí na prostředí třídy, školy i jejího okolí. Budeme posilovat prosociální chování, rozvíjet komunikaci mezi dětmi, spolupráci s učitelkou a jinými dospělými v MŠ. Děti se seznámí s maskotem třídy a budou si spolu vyprávět o kamarádech, jak je poznáme, kdo je vůbec kamarád, jak se musíme chovat, aby nám spolu bylo dobře, jak se máme oslovovat. Společně si vytvoříme pravidla a budeme dbát na jejich dodržování. Děti si budou zvykat na svoji značku, která je bude provázet celý rok ve třídě. Budeme se učit dodržovat bezpečnost a hygienycké návyky.
Dobrý den, dobrý den, dneska máme hezký den.
Dobrý den, dobrý den, snad si to tu užijem.
Tak i tak a třesky plesky,
na světě nám bude hezky.
Zatleskáme rukama,
zadupeme nohama,
tleskneme se do kolen.
Zamrkáme, zamáváme,
popřejem si hezký den!
Třídní písnička: "Žlutá Kuřátka"
My jsme žlutá Kuřátka, malá hbitá písklátka,
umíme vzít za práci,nezkazíme legraci,
umíme vzít za práci, nezkazíme legraci.
My jsme rádi na světě, na té naší planetě.
vpravo, vlevo, nahoru, dáme ruce za hlavu,
v pravo, vlevo, nahoru, dáme ruce za hlavu.
Děti, děti, pojďte sem, dokola se sesednem.
Za ruce se uchopíme, vzájemně se pohladíme,
u Kuřátek si popřejem, dobré ráno, dobrý den,
u Kuřátek si popřejem, dobré ráno, dobrý den.
Akce září 2024
10.9.2024 "Dny zdraví" - akce Města na náměstí, pohádka Tetiny
10.9. 2024 Logopedická depistáž pro přihlášené
II. téma: „Podzim je kouzelník“
1. Co se letos urodilo
2. Není drak jako drak
Vyprávíme si o tom, co kde na podzim vyrostlo a dozrálo. Ať už na zahrádce a na poli u dědečka a babičky nebo u lesíka, ve kterém žije ježek Pepík. Děti se naučí rozeznávat ovoce a zeleninu, některé plodiny z pole. Budou poznávat smyslově jejich vlastnosti, co se z nich vyrábí, budou ochutnávat. Rychle se blíží zimní období. Stromy si oblékají barevné šaty, kdo ví proč? Děti se budou učit vnímat krásné podzimní barvy a tvary, poznávat plody stromů a keřů. Co bude ještě v dědečkově košíku? Pracovní nářadí. Pracovat budeme v naší přírodní zahradě a chystat ji k zimnímu spánku. Už se těšíme, jak nám pomohou mámy a tátové. Na vycházkách si nasbíráme dostatek přírodního materiálu, abychom mohli vytvářet z přírodnin. Vyrobíme si draky, kteří nám přinesou vzkaz od vlaštovek, že se chystají odletět do teplých krajin.
Akce říjen 2024:
III. téma: “ Toto fouká…“
Kdo shání teplou peřinu?
Martin už jede
Venku začíná být nevlídno a sychravo. Dny se nám krátí a my musíme ještě využít co nejvíce možností přinést si poslední plody a dary přírody do školky. Zaměříme se na pozorování změn v počasí, které nastávají mnohdy nečekaně rychle. Kde se vzala mlha, déšť a proč sluníčko slábne? A ještě než přijde zima, pomůžeme kamarádům sehnat zásoby a teplou peřinu, aby jim nebyla zima, když ulehnou k zimnímu spánku. Budeme si také užívat podzimních rituálů – Dušičky, svatého Marina.
Akce:
IV. téma: „Advent přichází“
„Ble, ble, ble, kdo k nám jde?“
„Půjdeme spolu do Betléma.“
„Přešli k nám a byli tři.“
S adventem přichází čas tajemství, je to doba čekání a příprav. Děti se seznámí s pohádkami klasickými i moderními. Budeme prohlížet nejenom knihy a učit se s nimi zacházet, ale budeme "číst" i krásné ilustrace v knihách. Půjde o navozování slavnostní atmosféry, pohody, porozumění a lásky. Seznámení se s tradicemi a zvyky u nás doma i ve světě. Vyrobíme si výzdobu třídy i školky, Ozdoby na stromeček si vyrobíme s rodiči na besídce. Ozdobíme i strom pro zvířátka v naší přírodní zahradě a v blízkém údolí Kunšovci. Budeme střídat činnosti pěvecké, rytmické, přednes říkadel a koled, činnosti taneční a poslechové. Budeme vytvářet pozitivní vztah k místu a prostředí mateřské školy, společně prožívat slavnostní a radostné dny v mateřské škole. Po vánocích si ještě zahrajeme na tři krále, a tím dobu adventu zakončíme.
Akce:
V. téma „Chumelí se, chumelí“
Postavíme sněhuláka
Zima, zima, samá rýma
Ten dělá to a ten zas tohle…
Mámo, táto, vím jak na to! (třídění odpadu)
Hlavním cílem tohoto tématu je seznámení dětí se zimním obdobím, zimním počasím, zimní krajinou a všemi možnými "legráckami", které si na nás může zima přichystat. Budeme zimu vnímat svými smysly a využívat možnosti, které nám nabízí. Když se řekne zima, jistě se většině z nás vybaví vločka, sníh, mráz a led, sněhuláci a zimní sportování... . S dětmi se podíváme na to, jak funguje naše tělo, co musíme dělat, abychom nebyli nemocní. Dozvíme se zajímavosti nejenom o práci lékaře, ale i práci rodičů dětí ve třídě. Povídat si budeme i o bezpečnosti v zimním období, například v dopravě, při sportování, klouzání, bobování, ale i o tom, proč je důležité třídit odpad. Nezapomeneme také pečovat o drobné živočichy ve volné přírodě a při tom pozorovat jejich stopy. V únoru si připomeneme Valentýna, že máme někoho, kdo nás má rád, a i my můžeme mít někoho rádi. Budeme bedlivě pozorovat blížící se tání a čekání na jaro oslavíme tradicemi - masopustem a karnevalem.
Akce:
VI. téma „Kudy chodí jaro“
O první sněžence
Něco ťuklo, vejce puklo!
O neposlušném koštěti.
Charakteristika:
Zima je poražena a život se vrací do všech koutů. Sluníčko má spoustu práce. Musí probudit všechny spáče v přírodě – travičku, kytky, stromy. Brzy zazpívá skřivánek a vlaštovky se vrátí zpátky. Děti pomáhají tím, že povzbuzují rostlinky předklíčením, semínka zasazením, trávě s vyčištěním. Pozorují, co se změnilo přírodě, co rostliny potřebují pro svůj život, jak můžeme přírodě pomáhat s tím, co sluníčko po zimě odkrylo. Připomenutí Dne Země se zaměřením na ekologii, na environmentální výchovu. Vedení dětí k tomu, aby si všímaly prostředí kolem sebe, aby věděly, jak mohou ony samy chápat přírodu. Vytváření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s lidmi, se společností, s planetou Zemi. Se sluníčkem děti probudí i velikonoční vajíčko a s ním se podívají do světa zvířátek.
Akce:
VII. Projekty
„Jak jsme přišli na svět.“
„Na cestách.“
„Život u vody (ekologie, ochrana přírody).“
Charakteristika:
Slunce nabírá na síle a prohřívá zemi, která rozkvétá a voní. Zaměříme se na život volně žijících zvířat, hmyzu. Společně budeme přírodu prožívat, poslouchat, pozorovat, cítit a snažit se ji chránit. Také oslavíme s maminkami jejich svátek. vytváření kladného vztahu k rodině. Zařazování činností zaměřených na poznávání sociálního prostředí, v němž dítě žije: rodina, funkce matky, ale i otce. Seznamování se se členy rodiny a se vztahy mezi nimi
Zaměříme se na příchod léta, svátek dětí, čas výletů za kamarády, do přírody. Je to čas, kdy si ověřujeme, co jsme se ve školce všechno naučili, čas rozloučení s dětmi, které odcházejí do základní školy. Čas loučení před „velkými“ prázdninami.
Budeme si vyprávět o cestování různými dopravními prostředky, putování známými i neznámými oblastmi a krajinami. Budeme se zajímat o lidi a o zvířata z různých zemí a světadílů. Zařadíme hry s dopravní tematikou a budeme se také učit chovat v dopravním provozu nebo, když by nám chtěl někdo ublížit.
Akce: